onsdag den 12. marts 2014

En af de landlige goder

En af de ting som jeg synes er det aller hyggeliste ved at bo på et landbrug er når der kommer kalve. Og særligt de kalve som er næsten helt hvide kan jeg slet ikke stå for :D

Billederne her er af gårdens eneste "kæle-ko", Molly. Billedet er fra vinteren 2011 og hun er idag en voksen dame der er drægtig med hendes kalv nummer to, men det laver ikke om på at hun er min lille kælepot..

Hun blev egentlig en "kæle-ko" fordi min søster synes hun var den sødeste af kalvene, så jeg tænkte at jeg hellere måtte gøre den lidt ekstra tam, så min søster næste gang hun kom også til den tid kunne kæle for den.

Men da min søster kommer hjem til os næste gang er Molly selvfølgelig i hendes bedste "teenage-alder", er ikke vokset jævnt i hele kroppen og har en pjusket pels, hvorfor min søster konstatere at det da nu må være staldens krimmeste ko/kvie..

Suk.. så virkede det lidt tåbeligt at jeg havde rendt og kælet og klappet denne ene særlige kvie :D Men ak, hun er jo nu en gang blevet gårdens kæle-ko der kommer hen og vil snakkes med når man er i stalden, det er så hyggeligt, så helt spildt er det vel ikke. Og som voksen er hun nu igen blevet ganske flot.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar